października 02, 2017

Mój Anioł Stróż

"Aniołowie ich w niebie wpatrują się zawsze w oblicze Ojca mojego, który jest w niebie" (Mt 18,10)

Wszyscy jesteśmy dziećmi jednego Ojca, który posyła każdemu z nas Anioła Stróża, aby nas prowadził po drogach zbawienia.
Mówiąc o Aniołach Stróżach, czasami można się spotkać z takim określeniem że są to „zapomniani i przyjaciele”. I rzeczywiście, często są oni przez nas zapomnianymi w naszym życiu. Dobrze więc, że choć raz w roku możemy sobie o nich przypomnieć, w dniu liturgicznego wspomnienia.
Tymczasem raz w roku to jednak trochę za mało, bo przecież to oni czuwają nad nami w dzień i w nocy, to oni cały czas uważają na nas, aby nie stało się nam nic złego, to oni dbają, abyśmy czynili dobro i unikali zła, to oni dają nam dobre natchnienia. Często nie zauważamy delikatnej, dyskretnej, ale jakże cennej ich opieki. Warto zwrócić uwagę na to, że to właśnie oni szepczą nam do ucha żeby np. zwolnić na drodze samochodem, bo za zakrętem czai się zagrożenie, to oni przypominają nam, abyśmy coś zabrali ze sobą, albo czegoś nie zapomnieli zrobić, to oni budzą nas rano do pracy czy do szkoły, abyśmy coś zabrali, to oni często ratują nas od wszelkich niebezpieczeństw duchowych i doczesnych. Oni chcą abyśmy ich zauważyli, abyśmy słuchali ich natchnień i podszeptów, abyśmy z nimi współpracowali.
Na pewno wielu z nas ma mnóstwo pięknych doświadczeń ich realnej pomocy i działania w naszym codziennym życiu. Warto więc nie tylko w dniu dzisiejszym szczerze i gorąco podziękować za ich opiekę nad nami. Warto dostrzegać ich działanie w naszej codzienności, nawet, jeśli wydaje się nam, że są to sprawy błahe, proste, pozornie zwykłe. Warto modlić się do nich i prosić ich o pomoc, nawet (albo szczególnie) w zwykłych, codziennych naszych sprawach i obowiązkach, oni chcą nam w tym pomagać i czynią to chętnie.
 
Bądź uwielbiony, Boże, w Twoich Aniołach Stróżach, których nam posyłasz, bądź uwielbiony w ich nieustannej opiece nad nami, bądź uwielbiony w Twojej Ojcowskiej opatrzności, uobecnionej w naszym osobistym, duchowym Opiekunie, jakim jest nasz Anioł Stróż. 

Dzięki, mój Aniele Boży Stróżu, że nieustannie przy mnie czuwasz, że bardzo mi pomagasz w pracy i w mojej codzienności. Nie daje mi o tobie zapomnieć i pomóż mi współpracować z tobą codziennie, w drodze do mojego zbawienia w niebie, gdzie będziesz przebywał ze mną na zawsze. 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Homilie i rozważania , Blogger